2017. augusztus 5., szombat

Kisbakancs-túra a Büdös-hegyre, aug 5

„Harmadik az Isten igaza” – tartja a szólás-mondás. Ez nálunk be is igazolódott hiszen kétszer is el volt halasztva a kirándulásunk a fürdésnek alkalmatlan időjárás miatt. Most harmadik nekifutásnak július helyett augusztus 5-én szombaton sikerült megszervezni a túrát. Szerencsére kánikula jellemezte a napot, tehát ideális fürdésnek való időt fogtunk ki. Na de nemcsak fürödtünk, hanem túráztunk is.

Lassan 10 óra is lett mire mindenki összegyűlt és sikerült elindulnunk a Bálványos Resort szálloda mellől. 48-an vettünk részt, ebből 23 gyerek volt. Ahogyan bementünk az erdőbe, egyből kellemesebb-lélegezhetőbb levegőt vehettünk a tüdőnkbe. A Büdös-hegy megkerülése volt az elsődleges célunk. Felkapaszkodtunk a hegyhátra, majd egy jókora ereszkedő után megérkeztünk a Gyilkos-barlang szájához. Itt figyelmeztettük a szülőket, hogy ügyeljenek gyerekeikre, csakis kintről nézhettük a barlang száját. Rögtön a barlangtól picit lennebb a Madártemető nagy kiterjedésű gödrét néztük meg, majd a Buffogó-láp – Büdös-barlang útvonalat kereszteztük.

Innen egy sétaúton élvezhettük az erdő hatalmas bükkfáit, majd egy evésszünetet is beterveztünk. Pihenő után rövid kapaszkodóban volt részünk, majd egy keskeny ösvényen közelítettük meg első ízben a Timsós-barlangot, majd rögtön utána a Büdös-barlangot. Nagy sikere volt a gyerekek  körében. Mivel itt jól látszott a gázszint ami alá nem szabad  hajolni, így már a  nagyobbacska gyerekek is tapasztalhatták a mofettázás élményét.

Csoportkép készítése után visszamentünk a kiindulási pontunkhoz, majd lesétáltunk egy kellemes erdei ösvényen az Apor-lányok feredőjéhez. Addig is még meglátogattuk a Bálványos szálloda háziállatkertjét. A feredőnél igyekeztünk kipróbálni mindent, a szemvíztől az ivóvízig, a kismedencétől a nagyobb medencéig és persze a minijátszótér sem maradhatott ki. Mindenki kedvére szorakozhatott és mikor jóllaktak a vízből hazamehettek. Így is tettünk mi is délután 3 óra körül búcsúztunk a még ottmaradt társainktól és pontot tettünk kirándulásunk végére.

Köszönöm minden lelkes gyereknek és szülőnek, hogy együtt járhattuk be a Büdös-hegy környékét. Utóiratként a mai nap legmenőbb szava a gyerekek körében, hát mi lett volna más mint..... „büdi”.