2017. november 6., hétfő

Nagyhagymás-túra, nov 5

2017 november 5-én vasárnap 13-an gyűltünk össze Balánbánya végében, a Szék-pataka torkolatánál. Gyönyörűszép idő ígérkezett és ez meg is valósult a nap hátralevő részében. Miután megtörtént a túra rövid ismertetése, indultunk is neki a hegynek a piros háromszög jelzésen (750 m / 8,20 h). Eleinte enyhébb emelkedőket hagytunk maunk után, de a tisztás után jóval meredekebb terepet küzdtünk le a menedékház előtt. Néhányan már hamarabb felértek a házhoz és az Egyeskő szikláját is megmászták. Lassan, de biztosan mindenki megérkezett a menedékházhoz, ahol reggeliztünk (1505 m / 10,10 – 11,00 h).

Az idő nagyon kellemes volt, kihasználtuk a reggeli napsütést a házikó előtt. Ezek után folytattuk utunkat a Nagyhagymás csúcsa felé, piros sáv jelzésen. Jóval könnyebb terepen haladtunk, habár egyre fennebb a hó is kezdett megjelenni. Eddig csak foltokban találtunk, de már itt összefüggő hótakarót taposhattunk. Természetesen nem okozott a kis hó gondot az előrehaladásban. Fel is értünk idejében a csúcsra, ahonnan gyönyörű kilátásban volt részünk (1792 m / 12,45 – 13,15 h). Északra a Kelemen-havasok, a Gyergyói-hegység és a Csalhó látszott teljes egészében, nyugatra és délnyugatra a Hargita és a Görgényi-havasok húzódtak, a hargita háta mögött még a Fogaras egy része is kivehető volt. Továbbá délre a Csíki-és Háromszéki-havasok mögött a Kárpátkanyar hegyeit is jól ki lehetett venni, plusz a Bucsecs és a Királykő büszke ormai lehetőséget adtak megcsodálásukra.

Fényképezések után visszaindultunk az Egyeskő menedékház felé. A többnyire lefele menetelésnek köszönhetően jóval hamarabb visszaértünk (1505 m / 14,10 – 15,15 h). Ebédeltünk, majd még felmentünk az Egyeskőre is akik nem voltunk a délelőtt. Még pihentünk egy rövidet és elindultunk lefele. Itt is jóval gyorsabban haladtunk a gravitációnak köszönhetően. De próbáltunk nem sietni, hogy élvezzük a Nap utolsó sugarait. Szerencsésen visszatértünk az autóinkhoz, ahol elbúcsúztunk egymástól, a következő viszontlátás reményében (750 m / 16,30 h).

Köszönöm mindenkinek a túrán való részvételt!