2018. január 22., hétfő

Nagy-kő-havas munkatúra, jan 21

2018 január 21-én vasárnap munkatúrát szervezett a Négyfalusi EKE. Különböző élelmiszereket és egyébb a menedékházhoz szükséges dolgokat kellett felvinni. Nagyjából 25-en voltunk, ez a szám elég soknak bizonyult a felcipelendő dolgokhoz képest, legalábbis jómagamnak kevésnek tűnt a súly.

Na de természetesen emiatt nem szomorodtunk el, hanem szaporán kezdtük is a menetelést a Malomdomboktól (600 m / 9,45 h). Az előző napok havazásai igazi téli tájat varázsolt az egész térségre, tiszta öröm volt végre hóban gyalogolni. A munkatúra résztvevői hosszú kígyózó sorban lépegettek felfele a szerpentines úton. Sok pihenőre sem volt szükség, inkább a  folyamatos gyaloglást választotta a társaság. Minél fennebb egyre nőtt a hó vastagsága, de ez nem okozott gondot, hiszen kényelmes ösvény volt törve benne. Néha a szél meglebbentette a fák tetejét, ahonnan lényeges mennyiségű havazót kaptunk a nyakunkba. Szórakozásnak tökéletes volt.

A menedékház előtt szép kilátás volt a Csukás-hegység irányába, illetve a Barcasági-medencére (1630 m / 12,00 – 13,30 h). Bent már vártak ránk a kedves gondnokok – Anikó és Attila – akiktől nem maradt el a szuperfinom menedékházas leves. Nagyon jó hangulatban telt el az ottlét, számomra kiderült, hogy a Négyfalusi EKE újraalakulása óta ez volt pontosan a 200-ik túrája. Ezúton gratulálok nekik.

Pihenés után búcsúzkodtunk. A társaság kissé szétvált, mivel néhányan a csúcsra is szerettek volna kimenni. Volt aki a menedékházban maradt és volt aki elindult lefele. Én az utóbbiak közé tartoztam. Kényelmesen jó iramban haladtunk, ennek köszönhetően jó idejében visszaértünk az autóinkhoz (600 m / 15,00 h).

Köszönöm a Négyfalusi EKE társaságát és igyekezni fogok máskor is részt venni főleg a munkatúrákon.