2018. április 8., vasárnap

Dobollói Piliske-túra, ápr 7

2018 április 7-én szombaton, 22-en gyűltünk össze a Nyéni-hágó tetején (850 m / 9,10 h). A háromszéki EKE túrájára készültünk indulni Mester Nagy Ildikó vezetésével. Már itt előre megjegyezném, hogy a résztvevők között volt egy nagybányai fiatalamber is, pontosabban az EKE Gutin osztálytól, aki e túra miatt jött a messzi távolból közénk. Köszönet érte.

A túravezetőnk egy ügyes tornagyakorlat-sorozattal indította a napot, amely megszokottá kezdett válni Ildikó túráin. Röviden történelmileg is bemutatta a környék tudnivalóit, majd indultunk. Borús idő jellemezte a reggelt, de később kisütött a Nap és a túra hátralevő részében nagyon kellemes meleg volt. Laza tempóban és mind a 22-en egy csoportban haladtunk egy széles szekérúton. A séta kellemes, nagyon enyhe emelkedőkkel tarkítva. Egy kis medvehagymalelőhelyet is találtunk, azonnal előszedtük a zacskókat és gyűjteni kezdtük. Elenyésző mennyiséget szedtünk, de túravezetőnk jelezte, hogy később több is lesz.

Folytattuk utunkat a kényelmes terepen, főleg fiatal erdőben. Az út elég saras volt az előző nap esőzéseinek köszönhetően. Hamarosan jobbról az erdőben, picit lejjebb az ösvényünktől egy hatalmas zöld foltot láttunk a barna avar közepén, ez nem volt más mint a medvehagyma. Nosza neki is álltunk rendesen, mindenki annyit szedhetett amennyit elbírt. Nem is tudom pontosan, de egy órát is eltölthettünk itt. Aztán végül Ildikó fújta az indulót, hiszen a neheze hátra volt.

Még tartott egy ideig könnyű útszakaszunk, de később fokozottan meredekké változott a terep. Az avarban kövek is előbukkantak, amely fokozott elővigyázatosságot követelt. A meredek ösvénynek azonban jó oldala is volt, hiszen hamar kivezetett a mai útvonalunk legmagasabb pontjára, a Dobollói Piliskére (1224 m / 13,30 – 13,45 h). Sokat nem időztünk itt, mert a csúcs erdőben van és alig vártuk, hogy napsütéses pihenőben legyen részünk. Ezért itt elkészítettük a csúcsfotókat, felköszöntöttük Baka Ákost születésnapja alkalmából és gyorsan le is mentünk a közeli tisztásra falatozni, pihenni a várva várt napsütésben (1180 m / 14,00 – 15,00 h). Falatozás közben a nagybányai fiatalember turistafolyóiratokat nyújtott át böngészésképpen. Hóvirággal teli tisztáson üldögéltünk, majd előkerült egy 1942-ből való helyi térkép amelyet jó alaposan szemügyre vehettünk.

Pihenő után elindultunk lefele Dobolló irányába. Itt már jóformán erdőmentes terepen ereszkedtünk. A párás levegőnek köszönhetően csak a Baróti-hegység vonulatát véltük felfedezni, na meg Sepsiszentgyörgy városát. A folyamatos ereszkedőnek köszönhetően hamar beérkeztünk a faluba.  A túravezetőnk kezdeményezésére különleges búcsúzkodási formával tettünk pontot a túra végére (650 m / 16,10 h).

Köszönet Mester Nagy Ildikónak, a mai túravezetőnek, aki különleges és jellegzetes módon szervezi kirándulásait. Jövőben több ilyen akciót is elvárunk tőle J